Info@salehoun.org

مجتمع مسکونی امام رضا وابسته به موسسه خیریه صالحون بیدگل

 

معرفی مجتمع مسکونی امام رضا (ع)

 

مقدمه:

مجتمع مسکونی امام رضا (ع) یکی از پروژه هایی است که موسسه خیریه صالحون بیدگل در جهت اهداف عام المنفعه خود انجام داده است. هدف از ساخت این پروژه تهیه مسکن حمایتی برای زوجهای جوان و خانواده های نیازمند مسکن در شهرستان آران و بیدگل می باشد. این پروژه که در نوع خود یکی از کم نظیرترین پروژه های حمایتی در میان خیریه های سراسر ایران می باشد، به همت خیرین گرامی شهرستان آران و بیدگل و با تلاش مسئولین موسسه خیریه صالحون به سرانجام رسیده است و هم اکنون مورد استفاده شماری از خانواده های محترم می باشد. اما اینکه چرا موسسه خیریه صالحون اقدام به راه اندازی این پروژه کرد و توضیحات این مجتمع مسکونی، موضوعی است که در سطور پیشرو از نظر خوانندگان محترم خواهد گذشت.

 

نیاز به عزم و اراده جمعی برای انجام کارهای خیر

کارهای خیر زیادی هستند که در قالب پروژه هایی می باشند که اگر شخصی قصد انجام آن و یا ساختن و یا وقف آن را داشته باشد به علت سنگین بودن هزینه ها و یا مشکلات روند اداری و اجرایی آن، توانایی انجام دادن و اجرای آن پروژه برایش بسیار مشکل است و در بسیاری مواقع برای یک نفر عملاً امکان انجام دادن آن پروژه وجود ندارد، ولی با یک اراده و همت جمعی و با مدیریت یک تیم اجرایی قوی و امتحان پس داده، می توان از عهده انجام آن پروژه ها برآمد. تامین مسکن حمایتی از این دست پروژه هاست.

 تامین مسکن حمایتی و مناسب برای افراد متقاضی مسکن، یکی از پروژه هایی است که به دلایل گوناگون مثل هزینه های بالا و سختی اجرا، کمتر خیریه ای به سمت اجرای آن می رود. در حالی که یکی از ضروری ترین نیازهای هر انسان داشتن سرپناه و مسکن مناسب است و امروزه هم وجود مشکلات روزافزون تهیه مسکن مناسب به خصوص برای جوانانی که در ابتدای راه زندگی مشترک هستند، یک واقعیت اجتماعی است و وجود این مشکل در بین مردم بر کسی پوشیده نیست. و این تکلیف برای همه کسانی که توانایی انجام آن را دارند وجود دارد که به اندازه توانایی و وسع خود در جهت این مهم قدم بردارند.

خیرین محترم و گرانقدری در شهرستان آران و بیدگل هستند که با علم به این نیاز اجتماعی و با قصد انجام کاری خیری که باقیات صالحات و میراثی جاودانه برایشان باشد، قصد تامین مسکن مناسب برای جوانان را دارند، اما خود به دلیل مشغله های کاری و البته زمانبر بودن مسیر قانونی و اداری ساخت پروژه های مسکونی توانایی انجام دادن این مهم را ندارند. لذا وجود یک سازمان مردم نهاد کارآزموده لازم است تا هماهنگی ها و کارهای اجرایی این مهم را انجام دهد و از طرف خیرین نیکوکار، مراحل مختلف این کار را انجام دهد. موسسه خیریه صالحون با توان مدیریتی و اداری خود و بر اساس اساسنامه تاسیس خود که یکی از مفاد آن مشارکت در ساخت طرح های عام المنفعه می باشد، از ظرفیت اجتماعی و مردمی برای رسیدن به این هدف خداپسندانه استفاده کرده و اقدام به ساخت پروژه مسکن حمایتی نمود.

پروژه مسکن حمایتی موسسه خیریه صالحون بیدگل، یکی از کم نظیرترین و کم مشابه ترین پروژه هایی است که تاکنون در کشور به دست یک موسسه خیریه انجام گرفته است. علت این امر هم هزینه های بالای اجرای پروژه، سختی و زمانبر بودن روند اداری مراحل کار و در نهایت نحوه اداره کردن و در اختیار متقاضیان قرار دادن واحد های مسکونی ساخته شده است.

 

مشخصات پروژه

برای پروژه مسکن حمایتی مجتمع مسکونی امام رضا(ع)، با انجام رایزنی های لازم با شهرداری و خیرین و اهالی محترم خانه های مجاور، زمینی به مساحت 2800 متر مربع برای احداث 7 بلوک مستقل و هر کدام با زیر بنای 444 متر، در نظر گرفته شد. با توجه به بودجه در نظر گرفته شده و کمک های خیرین، احداث دو بلوک از هفت بلوک این پروژه در دست اقدام قرار گرفت. و تا پایان سال 90، ساخت این دو بلوک که شامل 14 واحد مسکونی می شد به اتمام رسید. این 14 واحد از زمان پایان کار ساخت تاکنون مورد استفاده و بهره برداری خانواده های متقاضی قرار گرفته است. موسسه خیریه صالحون برای ساخت و تکمیل این واحدها، علاوه بر کمک های مردمی و حمایت های خیرین، هزینه ای بالغ بر 350 میلیون تومان هزینه کرده است. در صورت تامین بودجه مورد نیاز برای تکمیل بلوکهای باقی مانده، این پروژه شامل 49 واحد مسکونی خواهد بود که با اجاره بهای بسیار مناسب در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. برآورد می شود برای تکمیل 5 بلوک باقی مانده هزینه ای در حدود دو میلیارد تومان مورد نیاز است.

 

نحوه پذیرش متقاضیان

هدف اولیه از احداث پروژه مجتمع مسکونی امام رضا(ع)، تامین مسکن برای زوج های جوان می باشد. لیکن در ادامه فعالیت این پروژه قرار بر این شد که خانواده های فاقد مسکن هم می توانند با احراز شرایط لازم از واحدهای مسکونی مجتمع امام رضا (ع) استفاده کنند. نحوه پذیرش متقاضیان بدین صورت است که ابتدا با مراجعه به سایت و یا به صورت حضوری، باید فرم مشخصات و اطلاعاتی از قبیل سن، شغل، تاریخ ازدواج و .... را پر کنند تا بر اساس آن امتیاز بندی صورت گرفته و بر اساس امتیاز کسب شده و سپس جدول زمانی پایان سر رسید اجاره نامه های مستاجران قبلی واحدهای مسکونی، زمان تنظیم قرار داده اجاره نامه و تحویل منزل مسکونی تعیین شود. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با شرایط متقاضیان و همچنین ثبت نام برای استفاده از واحدهای مجتمع مسکونی امام رضا(ع)، اینجا کلیک کنید.

 

چشم انداز

فعالیت های متنوع و گوناگون موسسه صالحون در زمینه های مختلف درمانی، آموزشی، اجتماعی، شهروندی و غیره برای مردم شهرستان و برای مخاطبین هدف مختلف، جزئی از رسالت این موسسه در جهت خدمات عام المنفعه خود می باشد. انجام پروژه مجتمع مسکونی امام رضا(ع) جزء کم نظیرترین و کم سابقه ترین فعالیت های خیریه های مردمی و غیر وابسته در سطح کشور می باشد که نشان از مناعت طبع، هوشمندی و عزم بلند خیرین شهرستان آران و بیدگل و مسئولین موسسه خیریه صالحون می باشد. امید است با عزم و همت مردم عزیز و خیرین گرامی شهرستان و تامین اعتبارات لازم برای ساخت واحد های باقی مانده از پروژه، و همچنین انجام پروژه های مشابه توسط سایر موسسات خیریه شهرستان، این حرکت خودجوش و مردمی در جهت تامین مسکن حمایتی برای زوج های جوان و خانواده های نیازمند مسکن ادامه یابد. هدف غایی و نهایی موسسه خیریه صالحون بیدگل از ساخت مجتمع مسکونی امام رضا(ع)، کمک به بنیاد خانواده ها در حد وسع و توان، برای دارا بودن سرپناه و مامن مناسب و تداوم آرامش خاطر برای زندگی بهتر مردم شهر می باشد.

 

تصاویر

 

  

 

 

 

مطالب مرتبط:

بهره برداری از مجتمع مسکونی امام رضا(ع)

تشریح فعالیت های موسسه خیریه صالحون در خبرگزاری فارس

تاریخچه و خلاصه ای از فعالیتهای موسسه خیریه صالحون بیدگل

معرفی موسسه خیریه صالحون در پورتال خیریه ها و سمن های کشور

 

 

روابط عمومی موسسه خیریه صالحون بیدگل

دپارتمان توانمندسازی و توسعه صالحون

مرکز درمانی موسی بن جعفر-دندانپزشکی-آمبولانس-آزمایشگاه موزه علوم و فنون شهرستان آران و بیدگل مددکاری و حمایتی

دپارتمان توانمندسازی و توسعه-پژوهش

     
مرکز درمانی موزه خیریه و مددکاری ترویج مشاوره آموزش پژوهش